Activitatea în protecția muncii

Activitatea în protecția muncii

Este esențial să fim conștienți de faptul că activitatea în protecția muncii (SSM) este reglementată de Legea 319/2006, care stabilește cerințe foarte rigide pentru modul în care poate fi desfășurată activitatea SSM.

Activitatea în protecția muncii a avut reglementări organizatorice mai dure decât alte activități, unde legiuitorul a fost mai laxat, iar cerințele pentru angajarea în diverse activități profesionale erau în esență deschise oricui.

Una dintre următoarele opțiuni poate fi utilizată pentru a organiza operațiuni de prevenire și protecție în cadrul întreprinderilor sau persoanelor independente care angajează oameni:

Preluarea responsabilităților de către angajator

Dacă angajatorul îndeplinește toate cerințele următoare, acesta se poate angaja în activități legate de securitatea și sănătatea la locul de muncă:

  • Operațiunile efectuate în cadrul unității nu se încadrează în anexa 5;
  • Își îndeplinește consecvent și eficient atribuțiile profesionale în grup;
  • Angajatorul a urmat cel puțin un curs de formare cu minim 40 de ore în domeniul securității și sănătății la locul de muncă;
  • Nu trebuie să existe mai mult de 49 de lucrători în unitatea sa;

Prin desemnarea unuia sau mai multor angajați

  • Dacă nu este îndeplinită una dintre cerințele menționate anterior pentru că angajatorul să își asume responsabilitatea;
  • Forța de muncă a unității variază de la 50 la 249 de lucrători;
  • Angajatorul numește salariatul sau salariații prin decizie scrisă;
  • Salariatul desemnat este selectat dintre cei care au contracte individuale de muncă cu normă întreagă, iar atribuțiile legate de SSM vor fi enumerate în fișa postului pentru persoana respectivă;

Prin înființarea servicilor interne de prevenire și securitate daca:

  • Există peste 250 de angajați în companie;

Pentru a fi angajați pentru serviciul intern, solicitanții trebuie să îndeplinească cerințele enumerate mai jos:

  • Au studii discipline de liceu, ramuri teoretice în profiluri actuale, sau ramuri tehnologice în profiluri etnice;
  • Au un curs de minim 80 de ore în domeniul securității și sănătății la locul de muncă;
  • Să aibă un post de tehnician sau autoritate în domeniul securității și sănătății în muncă;

Șeful serviciului intern de prevenire și protecție trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:

  • Un curs minim de 80 de ore de formare în domeniul securității și sănătății la locul de muncă;
  • Absolvirea unui program de studii postuniversitare în domeniul securității și sănătății în muncă care durează cel puțin 180 de ore cu diplomă sau certificat de absolvire, după caz;
  • Să lucreze ca specialist în domeniul securității și sănătății la locul de muncă.

Prin contactarea serviciilor externe de prevenire și securitate

Beneficiile pentru companiile care aleg aceste servicii includ:

  • Acordarea asistenței de control a afacerii la solicitarea administratorului;
  • Oferirea managerilor la locul de muncă cu consiliere în domeniul securității și sănătății în muncă, astfel încât aceștia să poată desfășură activitatea de formare continuă;
  • Efectuarea instruirilor introductiv-generale la angajare;
  • Crearea documentelor necesare SSM în conformitate cu cerințele contractului de servicii;
  • Economisirea timpului, banilor și resurselor umane ale angajatorului;
  • Actualizări constante de știri referitoare la industrie.

În concluzie, activitatea de protecție a muncii este un instrument important și necesar pentru apărarea drepturilor lucrătorilor și pentru respectarea standartelor de bază ale muncii. După cum demonstrează numărul tot mai mare de legi, reglementari și activități de aplicare a muncii, există o recunoastere tot mai mare a importantei protejării lucrătorilor care sunt adesea vulnerabili la exploatare.

Înțelegerea legilor și reglementărilor locale legate de protecția muncii este esențială pentru orice afacere , indiferent de dimensiunea sau industria acesteia. Luând măsuri proacticve pentru a-și proteja drepturile lucrătorilor, angajații pot beneficia de moral și productivitate imbunatatile, precum și de a promova o organizație mai sănătoasă în general.

Citiți și despre “Instrucțiuni proprii de SSM” aici

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *